header-sollicitatieprocedure2.jpg

Sollicitatieprocedure

 

Heb je een interessante vacature gezien en wil je bij ons solliciteren? Onze sollicitatieprocedure is makkelijk en helder. Wij houden van duidelijkheid, gedurende het hele proces. Kijk hieronder hoe de procedure er bij Accentia uit ziet. 

Tijdens de coronacrisis gaat de sollicitatieprocedure er natuurlijk iets anders aan toe. De fysieke ontmoetingen zullen worden vervangen door een kennismaking via video.

Sollicitatieprocedure-detachering-data-it.jpg

 

1. Solliciteer

Leuk dat je solliciteert! Zorg dat je CV up-to-date is en dat er duidelijke contactgegevens in staan. Eén van onze recruiters neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.

2. Telefonische intake

Als de vacature aansluit bij jouw kennis en professionele vaardigheden plannen we een telefonische intake in. Dit is om duidelijk te krijgen wat jij van een nieuwe job verwacht en hoe wij jou daarbij kunnen helpen. Dit gesprek duurt ongeveer 10 minuten en helpt enerzijds jou inzicht te krijgen of de vacature daadwerkelijk is wat je zoekt en anderzijds willen wij jou beter leren kennen.  

 3. Kennismaking bij Accentia

Als zowel jij als wij het gevoel hebben dat de vacature bij je past word je uitgenodigd voor een kennismaking bij ons op kantoor. Het is belangrijk dat jij als persoon past bij de organisatie waar je wil gaan werken. Met een persoonlijke kennismaking weten we allebei wat we aan elkaar hebben. Tijdens deze kennismaking worden ook de contractvoorwaarden en uren besproken.

 4. Eerste interview bij de klant

Na onze kennismaking sturen wij jouw gegevens door naar de klant. Als de klant jou vervolgens wil spreken word je uitgenodigd voor een eerste gesprek. Tijdens deze kennismaking zal de klant jou vragen stellen die direct betrekking hebben op zowel de functie als de organisatie. Wij helpen jou met de voorbereiding op dit gesprek zodat je vlekkeloos naar een tweede gesprek rold.

5. Een tweede gesprek bij de klant

Als het een positief gesprek is geweest bij de klant is er optioneel nog een tweede gesprek. Je ziet vaak dat hier toekomstige collega’s bij betrokken worden en er dieper wordt ingegaan op de voorwaarden en de werkomgeving waarin je terecht komt.

6. Contract tekenen en starten

Na een positief gesprek mag je starten! Wij zorgen ervoor dat alle administratieve afhandelingen worden geregeld met de klant. Jij hoeft alleen maar te wachten op onze mail met het contract. Vervolgens teken je het contract bij ons op kantoor en mag je starten!